انواع موتور ماشین لباسشویی مابه

۲ بازديد
اصلی ترین قطعه در ماشین های لباسشویی، موتور آن می باشد و در واقع قطعه ای است که دستگاه را راه اندازی می کند. موتورهایی که در ماشین های لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد در انواع متفاوتی بوده و هر یک دارای مکانیسم عمل مختلفی می باشند. در این مطلب قصد داریم تا به آشنایی با انواع موتور ماشین لباسشویی مابه بپردازیم.

موتور معمولی تسمه ای
قدیمی ترین نوع از انواع موتور لباسشویی، موتور تسمه ای معمولی می باشد که به موتورهای زغالی نیز معروف هستند. میزان لرزش و سر و صدای این نوع موتورها به دلیل تسمه ای بودنشان بسیار زیاد است. به همین دلیل امروزه کمتر از این نوع موتورها استفاده می شود. طراحان ماشین لباسشویی به دلیل سر و صدا و لرزش زیاد این نوع موتور به فکر طراحی انواع دیگر موتورها افتادند. این موتورها از ارزان ترین موتورهای موجود در بازار هستند. اگر موتور ماشین لباسشویی شما از نوع تسمه ای باشد می توان در صورت خرابی آن را با انواع کم سر و صداتر جدید تعویض نمود.

موتور بدون تسمه یا دیجیتال

در ساخت این نوع موتورها از هیچگونه تسمه و یا گیربکسی استفاده نشده است، بلکه از جریان مستقیم بهره می برند. موتورهای بدون تسمه انواع مختلفی دارند. این نوع موتور از برد و یا درایور برای راه اندازی استفاده می کند.

موتور دایرکت درایو (Direct Drive)
فناوری دایرکت درایو شامل اتصال درام شستشو به طور مستقیم به موتور است. در موتورهای دایرکت درایو، سیم‌پیچ‌های مسی مستقیماً با آهن ‌رباها تماس پیدا نمی‌کنند و از این رو، اصطکاک وجود ندارد و در نتیجه صدای کمتری تولید می‌شود. علاوه بر این، این ماشین ها مجهز به فناوری پیشرفته کنترل ارتعاش هستند. علاوه بر این، قطعات متحرک کمتری به دلیل عدم وجود قرقره و تسمه وجود دارد. از این رو، این ماشین ها هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری را متحمل می شوند.

موتور آسنکرون
در موتورهای آسنکرون یا به اصطلاح هوشمند از محافظ های حرارتی استفاده می شود و دارای خازن راه اندازی هستند و
با استفاده از جریان ac (متناوب) کار می کنند.
موتور لباسشویی آسنکرون بر خلاف سایر انواع موتورها دارای دو حالت دور تند و دور کند است که
خشک شدن لباس ها در دور تند انجام می شود.

در این مقاله نمایندگی تعمیرات لباسشویی مابه متوجه شدیم که ماشین های لباسشویی دارای انواع متنوعی از موتورها می باشند که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود بوده و در دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.